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Anane is back
After several seasons away, Anane is back. I'm Sandra, the founder and creative director of the brand. In 2021, Anane grew a lot and very fast, which, combined with some complicated personal situations, led me to decide to take a break to reorient myself. I talked to the team and we decided to be on standby for a few months.
Sometimes you wonder what is your contribution to the world and if you are on the right path towards your dreams, respecting your values. I am a nature lover and I have never abused the term "sustainable", as producing or consuming fashion, or publishing this from an iphone, is not sustainable at all. And this has made me think a lot. Sometimes I had judgments in my mind in which I believed I was not doing the right thing. I have meditated a lot, I have shared my thoughts with many people who have helped me, I have read a lot, and there is a book that has been a bit "my bible" during this time: "Let my people go surfing" by Yvon Choirnauid.
Yvon is the founder of Patagonia and in the book he explains how the project started. He really liked to climb in Yosemite Valley and he realized that the carabiners they used were damaging the rocks, so he started creating his own and gradually started distributing them to his climber friends.
In his career, there have also been seasons when he took time to go on expeditions to Argentina with Douglas Tompkins (creator of The North Face, another case that has helped me a lot to demystify things about fashion), and how both ended up building an empire.
This book has taught me that sometimes life takes you to situations that are better not to force, that each person, brand, or company has its own journey and it is not worse or better. The most important thing is not to lose the values or essence of the brand, and although fashion will not be sustainable, Anane wants to offer the most environmentally respectful option, something that is very important to me.
"Sunrise from the pico" is a collection inspired by the feeling experienced when watching the sunrise from the top of a mountain. It is the feeling that the steps and effort taken the day before were worth it to enjoy this moment today.
Después de varias temporadas ausente, Anane está de vuelta. Soy Sandra, fundadora y directora creativa de la marca. En 2021, Anane creció mucho y muy rápido, lo que, sumado a algunas situaciones personales complicadas, me llevó a decidir tomarme un respiro para orientarme de nuevo. Hablé con el equipo y decidimos estar unos meses en standby.
A veces uno se pregunta qué aporta al mundo y si va por el camino correcto hacia sus sueños, respetando sus valores. Yo soy una persona amante de la naturaleza y nunca he abusado del término "sostenible", ya que producir o consumir moda, o bien publicar esto desde un iPhone, no es para nada sostenible. Y esto me ha hecho pensar mucho. A veces tenía juicios en mi mente en los que creía que no estaba haciendo lo correcto. He meditado mucho, he compartido mis pensamientos con mucha gente que me ha ayudado, he leído mucho, y hay un libro que ha sido un poco "mi biblia" durante este tiempo: "Let my people go surfing" de Yvon Choirnauid.
Yvon es el fundador de Patagonia y en el libro nos explica cómo empezó el proyecto. A él le gustaba mucho ir a escalar en el Valle de Yosemite y se dio cuenta de que los arneses que usaban dañaban las rocas, por eso empezó a crear unos y poco a poco empezó a distribuirlos con sus amigos escaladores.
En su trayectoria también ha habido temporadas en las que se tomaba su tiempo para ir de expedición a Argentina con Douglas Tompkins (creador de The North Face, otro caso que me ha ayudado mucho a desmitificar cosas sobre la moda), y cómo ambos han acabado montando un imperio.
"Let my people go surfing" es un libro que me ha enseñado que a veces la vida te lleva a situaciones que es mejor no forzar, que cada persona, marca o empresa tiene su recorrido y no es peor ni mejor. Lo más importante es no perder los valores o la esencia de la marca, y aunque la moda no será sostenible, Anane quiere poder ofrecer una opción respetuosa con el medio ambiente, algo que es muy importante para mí.
"Sunrise from the pico" es una colección inspirada en la sensación que se experimenta al ver el amanecer desde la cima de una montaña. Sentir que los pasos y el esfuerzo realizados el día anterior valieron la pena para disfrutar de este momento hoy.

